Zajęcia

Zajęcia Marki Sensoplastyka®

Zajęcia marki Sensoplastyka®  to podstawa zajęć w naszej placówce. Edukacja sensoryczno-plastyczna od pierwszych chwil życia wpływa na optymalny rozwój całego organizmu.
Autorką metody jest Izabela Anna Stefańska. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i osób dorosłych. Poznajemy świat prze nasze zmysły.

Dzięki zajęciom:

  • poznajemy świat i siebie,
  • wspieramy rozwój zmysłów,
  • wspomagamy budowanie świadomości ciała i przestrzeni,
  • dbamy o usprawnienie ruchowe (przygotowanie do nauki chodzenia w przypadku niemowląt),
  • wpływamy na rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę),
  • dzieci uczą się odważanie podejmować decyzje.

Jest  to mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw.

Dzięki wprowadzeniu działań opartych na Metodzie – Sensoplastyka® wg. I. A. Stefańskiej w pracy z dziećmi, wpływamy na rozwój ich kreatywności , twórczego myślenia, a przede wszystkim przez terapie- pozwalamy się wyciszyć i zrozumieć siebie.

Zajęcia w placówce odbywają się co tydzień.

Wszystkie osoby w naszej placówce są certyfikowanymi trenerami marki Sensoplastyka®.

Smykomultisensoryka®

Wyjątkowe zajęcia sensoryczne, których program został stworzony  w oparciu o integracje sensorycznom przez Panią Aleksandre Charezińską- doświadczoną pedagog, terapeutkę integracji sensorycznej, która przeszkoliła naszą kadre.

Są to zajęcia o charakterze:

  • Rozwojowym- wspierają rozwój dziecka,
  • Profilaktycznym-pozwalają zapobiegać powstawaniu deficytów sensorycznyc,
  • Przesiewowym– prowadzący jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka- jeśli dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
  • Zabawowym – zajęcia odbywają się poprzez zabawę.

Nastawionym na proces – a nie na efekt. Na zajęciach najważniejsza jest sama zabawa i doświadczanie, a nie wykonanie konkretnej pracy plastycznej czy zadania.

Zajęcia prowadzone są w naszej placowce 3-4 razy w tygodniu. Jest to metoda przeplatana w formach pracy zarówno w żłobku jak i przedszkolu.

Zajęcia umuzykalniające RYTMIKA

Muzyka  to klucz do zrozumienia świata, dlatego jest ona niezbędnym elementem w rytmie dnia naszej placówki. Z muzyką witamy się i żegnamy.

Zajęcia muzyczne:

  • stymulują pełny i bardziej harmonijny rozwój mózgu;
  • są wspaniałym treningiem pamięci i koncentracji;
  • rozwijają zdolności językowe;
  • uczą logicznego myślenia;
  • wpływają na rozwój zdolności matematycznych;
  • poprawiają samopoczucie (uspokajają i pomagają rozładować emocje);
  • uczą pracy i współżycia w zespole,
  • a przde wszystkim są oderwanie od rzeczywistości, pozwalają jak czary przenieść się do innego miejsca,
  • są upustem emocji i sposobem zrozumienia świata.

Instruktor Rytmiki- mgr Magdalena Dacko, certyfikowany instruktor zajęć rytmiki dla dzieci, studentka studiów podyplomowych „Rytmika i muzykoterapia w edukacji wczesnoszkolnej
i przedszkolnej”.  Swoje zajęcia w pracy z dziećmi wzbogaca grą na gitarze i ukulele.

Pracuje z dziećmi od 1 roku życia- opierając się na metodzie  w oparciu o teorię uczenia się muzyki prof. Eliasa E. Gordona.  Podczas zajęć dzieci uczą się rozumieć i tworzyć muzykę – improwizować ją – w pierwszej kolejności za pomocą swego najcenniejszego instrumentu, jakim jest głos.

Gimnastyka dla dzieci

Jest formą gimnastyki ogólnorozwojowej dla dzieci.

Są spokojnymi ćwiczeniami- w której dziecko uczy się kontrolować oddech, oddychać i relaksować. Ćwiczenia nie są dynamiczne lecz spokojne. Ważnym elementem jest wzmacnianie elastyczność i wytrzymałość mięśni, kształtuje prawidłową postawę, zapobiega chorobom i dodaje witalności. Dodatkowo korzystnie wpływa na psychikę – wzmaga koncentrację, świadomość własnych stanów psychicznych, wycisza i uspokaja.

Zajęcia prowadzi w przedszkolu Pani Aneta Budna– certyfikowany instruktor joga gym dla dzieci.

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.

Kuchcikowo

To stanowczo ulubione zajęcie naszych małych Pępków. Które zadania kuchenne- traktują za wspaniałą zabawę.

Dzieci chętnie  usprawniają motorykę małą, uważność poprzez: krojenie, obieranie, ugniatanie, mieszanie, smarowanie.

Jest to niezwykły trening samoobługi, dający poczucia sprawstwa.

Dzięki zajęciom kulinarnym dzieci nauczą się rozpoznawania smaków, właściwego zachowania przy stole, posługiwania sztućcami, dbałość o porządek, a przede wszystkim mają możliwość poznania nowych smaków.

Zajęcia rozwijają u nich kreatywne myślenie.

Nasze Pępkowe przedszkolaki staną się bardziej śmiałe, samodzielne oraz lepiej zorganizowane.

Nabędą prawidłowych nawyków żywieniowych i higienicznych. A wszystko to poprzez świetną zabawę.

Dzieci latem wykonują powidła ślikowe i ciasto  z przedszkolnych śliwek. Robimy przeciery pomidorowe z naszych pomidorów. Ugniatamy ciasta i lepimy pyszne pączki na „Tłusty Czwartek”.

Mistrzem w Kuchcikowych zajęciach jest Wujek Paweł.

Język Angielski

Zabawy z językiem angielskim to wspaniała forma do nauki języka, komunikacji i ćwiczenia zapamiętywania. Dzieci poprzez zabawę przeżywają niezwykłą przygodę z językiem.
Nie ma wątpliwości, że angielski w przedszkolu to dobry pomysł.

Wczesne uczenie się języka obcego nie tylko zapewni dziecku lepszy start i ułatwi późniejszą edukację. Taka nauka stymuluje jego rozwój poznawczy, uczy akceptacji i tolerancji, otwartości na nowe rzeczy
i zjawiska.

Zajęcia prowadzone przez Wujka Pawcia odbywają się raz w tygodniu w naszym przedszkolu.

Nasze metody pracy

Zadaniem naszej placówki jest zaspokojenie potrzeb poznawczych. Aby osiągnąć ten cel w naszej placówce stosujemy bardzo innowacyjne metody pracy. Nasza kadra stale podnosi swoje kompetencje w zakresie aktywności muzycznych, ruchowych, sportowych, kreatywnych i intelektualnych.
Dzięki stosowaniu wielu metod pracy- dajemy dzieciom możliwość poznania swoich mocnych stron, ale i trening tych słabszych. Staramy się zainteresować światem poprzez kreatywne działania.

Podstawową metodą pracy w naszej placówce:

  • Sensoryka- poznawanie świata poprzez zmysły i stymulowanie różnymi bodźcami układ nerwowy, dzięki czemu- lepiej nam się myśli.
  • Zajęcia Marki Sensoplastyka® wpływa na rozwój kreatywnego myślenia, a przede wszystkim na rozwój zmysłów.
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborn– nawiązuje do „języka ciała”, czyli ćwiczenia stanowią formę naszego komunikowania się z innymi. Ze względu na swą prostotę i naturalność jest to metoda dla każdego.
  • Metoda Carla Orffa– ważnym elementem jest śpiew i gra na prostych instrumentach perkusyjnych. Pozwala na twórczą samodzielność dzieci, poszukiwanie różnych rozwiązań. Taka aktywność prowadzi do intensywnego rozbudzania wyobraźni i wrażliwości muzycznej.
  • Metoda aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss -kontakt z muzyką jest dla dziecka źródłem twórczych poczynań, różnorodnych poszukiwań, stymuluje dziecko do samo wyrażania się w tańcu lub śpiewie, kształtuje kulturę muzyczną, rozwija umiejętności słuchania.
  • Matematyka Multisensoryczna– czyli metoda nauki matematyki poprzez sensorykę.
  • Kodowanie na dywanie-rozwijają uniwersalne kompetencje takie jak logiczne, algorytmiczne myślenie czy zadaniowe podejście do stawianych problemów. Duży nacisk kładę na rozwój kompetencji społecznych, który szczególnie w aktualnej sytuacji jest kluczowy.
  • Trening Umiejętności Społecznych służy rozwojowi i podtrzymywaniu kompetencji społecznych. Na przykład takimi umiejętnościami społecznymi są: aktywne słuchanie, zawieranie nowych znajomości, rozróżnianie uczuć swoich i innych, asertywność oraz umiejętność dyskutowania i przyjmowania krytyki.
  • Edukacja Leśna– największym atutem naszej placówki – jest nasz PARK, w którym wylegujemy się w hamakach, śpimy latem w namiocie TIPI, urządzamy wieczorne ogniska z gitarą, szukamy robaków, bawimy się w kuchni błotnej. Posiadamy również swój ogródek, w którym siejemy pomidory, ogórki, szczypiorek i różne gatunki warzyw. Jest to nasz prywatny ogród sensoryczny- w którym odpoczywamy.

Majsterkowo

Poprzez zajęcia majsterków – które dzieci uwielbiają wspieramy
samodzielności każdego dziecka.

Majsterkowie działania są tworzone w ekologicznym duchu. Pokazujemy jak w prosty sposób stworzyć potrzebne przedmioty, ozdoby i zabawki. Dzieci uczą się używać młotka, gwoździ, pędzla, piły, łopaty. Interaktywne zajęcia umożliwiają najmłodszym realizację pierwszych samodzielnych
projektów, odkrywanie nowych pasji oraz alternatywnych form spędzania
wolnego czasu. Poprzez warsztaty staramy się nie tylko
przekazywać wiedzę, ale także kształtować twórcze myślenie, rozwijać
potencjał dzieci oraz promować ideę współpracy i tolerancji.

Jednocześnie duży nacisk kładziemy na edukację ekologiczną, która dzięki praktycznym
zajęciom, ułatwia dzieciom codzienną troskę o swoje otoczenie.